02:33 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رهبر معظم انقلاب

لایحه بودجه سال آینده به دو دلیل قابل تایید نیست !
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به رئییس جمهور ، لایحه بودجه۱۴۰۰ را غیرقابل تایید اعلام کرد.
رهبر انقلاب با تمدید بررسی دو لایحه FATF در مجمع تشخیص مصلحت موافقت کردند
نماد برتر- معاون حقوقی رئیس جمهور از موافقت رهبر انقلاب با تمدید مهلت بررسی لوایح باقی مانده در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد .
رشد ۱۰ درصدی تولیدات خودروسازان اصلی طی ۸ ماهه امسال
نماد برتر- صورت‌های مالی اعلام شده توسط سه خودروساز بزرگ کشور به سازمان بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید خودروهای سواری آن‌ها در هشت ماه سال جاری در مجموع از ۵۴۴ هزار دستگاه عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را ثبت کرده است.
امیدها به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، تقویت سرمایه‌گذاری و جهش تولید افزایش می‌یابد
نماد برتر- عبدالناصر همتی در یادداشتی از عنایت رهبر معظم انقلاب به کنترل پایه پولی و نقدینگی در جهت مهار تورم و نیز همراهی دولت در تأمین کسری بودجه ۸ ماه اول سال قدردانی و تقدیر کرد.
محبی نژاد: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است
نماد برتر- به دنبال اشاره مقام معظم رهبری به عدم تحقق حقیقی شعار جهش تولید در سال جاری و بهره‌گیری از توان قطعه‌سازان داخلی در افزایش تولید خودرو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی معتقد است که با حل موانع و مشکلات صنعت قطعه‌سازی به عنوان موتور محرکه صنعت خودروسازی و همچنین اتحاد و ثبات رویه در مجموعه تصمیم‌گیران کشور، قطعا چرخ صنعت خودرو مجدد به حرکت در خواهد آمد و شاهد جهش تولید با کیفیت خواهیم بود.
هدف‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰
نماد برتر- وزیر نفت با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که نسبت به سال ۹۲ افزایش ۸۰ درصدی دارد، گفت: ارزش تولید محصولات نهایی این طرح‌ها در مجموع به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.
صنعت نفت در استفاده از شرکتهای دانش بنیان تا کجا پیش رفت؟
نماد برتر- به دنبال تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که در صنعت نفت از حداکثر توان شرکت های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی برای رفع چالش ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات استفاده شده است.
امید روحانی به بایدن و لغو تحریم ها / پیگیر دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت
نماد برتر- رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اقدامات دولت جدید آمریکا برای جبران سیاست های ترامپ و لغو تحریم ها از کاهش حضور کارمندان از شنبه و دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت خبر داد.
دست‌ روی‌ دست گذاشتن، تحریم‌ها را موثر می‌کند
نماد برتر- رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جلسۀ شورای هماهنگی اقتصادی گفت: دست‌ روی‌ دست گذاشتن، تحریم‌ها را موثر می‌کند.
درخواست تولیدکنندگان از وزیر صنعت برای جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی بوش
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخیص لوازم خانگی برند خارجی بوش اعتراض کرده و از وزارت صمت خواسته که دستور ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از ترخیص این گونه محموله‌ها و نظارت کافی جهت اجتناب از تکرار موارد مشابه صادر کند.
درخواست عدم برخورد قضایی با مشکلات بورس و حفظ ارزش سهام عدالت
نماد برتر- رئیس مجلس با اعلام اینکه بورس فعلی در مسیر دو ویژگی اصلی قرار ندارد ، خواهان عدم برخورد قضایی با مشکلات این حوزه و حفظ ارزش سهام عدالت شد .
گلایه از وضعیت اسفبار قطعه‌سازان/ در انتهای خط تولید قرار داریم
نماد برتر- اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور ضمن ابراز نگرانی از روند ادامه‌دار مشکلات مجموعه صنعت خودرو کشور، صراحتا معتقدند که دیگر جانی برای قطعه‌ساز کشور باقی نمانده و اوضاع آن‌ها بسیار بد و اسفبار شده است و عدم چاره‌اندیشی برای حل مشکلات، صنعت قطعه‌سازی کشور را به انتهای مسیر تولید خواهد رساند.
در جریان همه امور قرار دارید
نماد برتر- رئیس کل یانک مرکزی به مواضع رئیس مجلس مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی را باید در میرداماد جست نه جرجیا و آریزونا پاسخ داد و با توصیه ایی اعلام کرد وی در جریان همه امور قرار دارد.
بدری: نباید مردم را به بازار سرمایه کشاند و پشت آنها را خالی کرد
نماد برتر- نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بازار بورس انتقاد کرد و گفت که علاوه بر اقتصاد، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نیز هدف قرار داده شده است.
«صنایع دفاعی» از جمله مصادیق اقتصاد دانش بنیان است
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه صنایع دفاعی از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است، گفت: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان تولید دانش نیست بلکه تولید اقتصاد دانش‌بنیان است بنابراین سنجش ما در پارک‌ها و مراکز رشد باید از تعداد محصول فناورانه به ریال و دلار تغییر کند.